Zonder telefonisch alarm na omschakeling naar glasvezel


Stegeren, vrijdag 17 augustus 2018

Vleeskuikenhouder Martin Nijkamp uit Stegeren (OV) heeft geen telefonisch alarm meer nadat Caiway donderdag 16 augustus glasvezel aansloot. Wanneer er iets aan de hand is in één van zijn vleeskuikenstallen krijgt Nijkamp nog wel alarm via de alarmbel op zijn bedrijf. Toch baalt hij ervan. „We hadden voor die tijd aangegeven dat we de telefoonlijn wilden behouden voor het telefonisch alarm”, zegt Nijkamp.

„Caiway heeft bij ons gisteren glasvezel aangesloten voor internet en tv. Wij hadden destijds bij het aanmelden opgegeven dat wij alle overbodige abonnementen en aansluitingen zelf ter zijner tijd zouden opzeggen. Zeker onze vaste telefoonlijn wilden we nog behouden want dat is nog ISDN/analoog en onmisbaar voor ons alarmsysteem”, legt Nijkamp uit.

Vanochtend gaf het alarm de code ‘geen telefoonverbinding’. „Caiway heeft zonder overleg nummerbehoud aangevraagd en onze KPN abonnement stopgezet”, zegt een balende Nijkamp. Aangezien ISDN per september 2019 stopt, kan en wil KPN het niet meer terugzetten. „Dus heb je nog ISDN en word je binnenkort aangesloten op glasvezel , wees hier dan extra attent op”, waarschuwt Nijkamp collega pluimveehouders. Nijkamp laat nu een ander telefonisch alarmsysteem installeren op zijn bedrijf.

Lees het hele artikel op www.pluimveeweb.nl